Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Literature search on fully-automated vehicles
Hipča, Tomáš ; Froehling, Kenneth (oponent) ; Sedláček, Pavel (vedoucí práce)
This thesis is focused on automated vehicles and contains a brief history of the development of automated vehicles, methods used, as well as devices and algorithms used in such vehicles, and a possible future of autonomous cars. It also lists the most beneficial literature on this topic, while providing additional information or author’s opinion on the matter discussed.
Metody zpracování signálů senzorů autonomních vozidel
Kostiha, Petr ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá autonomními vozidly a jejich systémy vnímání okolí. Práce obsahuje popis jednotlivých senzorů, které autonomnímu vozidlu slouží k vykreslení prostoru kolem něj. Dále pojednává o funkci senzorů, a především o způsobu zpracování dat získaných sledováním těchto senzorů.
Asistenční systémy těžkých nákladních vozidel
Slepánek, David ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá asistenčními systémy těžkých nákladních vozidel. V první části je čtenář seznámen jak se základním rozdělením asistenčních systémů, tak i s jejich funkcí a využitím. Dále se práce podrobněji věnuje vybraným systémům detailněji. Poslední část je věnována rozvoji autonomních nákladních vozidel. V práci jsou zahrnuty klady i zápory používání těchto technologií v praxi. V závěru je zhodnocena užitečnost jednotlivých systémů.
Získávání vstupů zpracováním obrazu pro řízení autonomního vozidla
Midrla, Daniel ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je sběr dat zpracováním obrazu pro řízení autonomního vozidla. Práce v první řadě nabízí shrnutí teoretických znalostí souvisejících s danou problematikou. Dále je popsán proces tvorby algoritmu, který s pomocí stereo kamery a neuronové sítě pro detekci objektů získává základní vstupy pro řízení autonomního vozidla. Těmi jsou informace o třídě rozpoznaného objektu a jeho vzdálenosti. Závěrem práce je provedeno experimentální ověření správné funkčnosti, přičemž je kladen důraz na optimalizaci přesnosti a rozsahu určení vzdálenosti. Také je vyhodnocena schopnost provozu algoritmu v reálném čase na kompaktním počítači s omezenou výpočetní kapacitou.
Návrh detektoru dopravních značek pomocí metod zpracování obrazu
Šmíd, Josef ; Adámek, Roman (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem detektoru dopravních značek pomocí metod zpracování obrazu. K tomu je využita knihovna OpenCV pro práci s obrazem v programovacím jazyce Python. První část se zabývá rešerší o používaných metodách. V další části jsou tyto metody testovány na nasbíraných snímcích dopravních značek v běžném denním provozu při různém nasvícení. Z výsledků testů byly navrženy optimální metody a jejich nastavení, které se následně opět ověřily na videozáznamech jízdy vozidlem. Tím se zároveň zjistilo, za jakých podmínek jsou schopny fungovat v real-time systémech. Na závěr byl ze sledování průběhů detekce navržen optimalizační algoritmus pro kompenzaci chyb v detekci.
Testování autonomních vozidel
Nágl, Jiří ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je rešerše autonomních vozidel a jejich testování. V první části je práce zaměřena na autonomní vozidla a konektivitu mezi nimi. Následně se věnuje testování autonomních vozidel na polygonech a testování v reálném provozu. Poslední kapitola zahrnuje virtuální testování a softwary k tomu určené.
Pojištění odpovědnosti z provozu autonomních vozidel
Hořavová, Maria ; Vybíral, Roman (vedoucí práce) ; Tuláček, Michal (oponent)
Pojištění odpovědnosti z provozu autonomních vozidel Abstrakt Diplomová práce je věnována problematice pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem vozidla jakožto problematice velice aktuální, o čemž svědčí rozsáhlé diskuze napříč odbornou i laickou veřejností. Hlavním cílem této diplomové práce je zanalyzovat dosavadní právní úpravu na vnitrostátní, unijní i mezinárodní úrovni a objasnit, zda je současně nastavený právní rámec dostatečný pro zavedení autonomní vozidel do reálného silničního provozu. Rozboru je podroben i samotný systém pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem vozidla a principy jeho fungování, a to s ohledem na jejich vhodnost pro autonomní dopravu. V případě zjištěné nedostatečnosti jsou nastíněny úvahy de lege ferenda, identifikovány očekávané změny, jakož i vhodná řešení. Mimo to práce smysluplně přibližuje i principy fungování autonomních vozidel a pojednává i o dalších oblastech, které jsou s pojištěním odpovědnosti za újmu způsobenou provozem autonomního vozidla úzce spjaty. Práce je rozdělena do pěti samostatných kapitol. Jednotlivé kapitoly jsou členěny tak, aby čtenář nejprve získal povědomí o dané problematice a zorientoval se ve složitém systému fungování autonomních vozidel. V první kapitole je čtenář seznámen s pojmem autonomního vozidla, jednotlivými...
Zhodnocení současného rozvoje autonomních systémů řízení osobních vozidel
Zbořil, Maxmilián
Předložená bakalářská práce se zabývá zhodnocením současného rozvoje autonomních systémů řízení osobních vozidel. V první části práce je řešena historie autonomních systémů a následně je vypracován detailní přehled jednotlivých snímačů využívaných v autonomních vozidlech. V druhé části je proveden výčet jednotlivých úrovní automatizace autonomních systémů společně s popsáním jednotlivých asistenčních systémů, které se vyskytují ve vozidlech. Ve třetí části je řešeno konkrétní zastoupení autonomních systémů v automobilním průmyslu a následné popsání faktorů ovlivňujících rozvoj autonomních systémů. V závěru této práce je zpracována analýza nehodovosti za monitorované období.
Občanskoprávní aspekty samořiditelných vozidel
Přenosilová, Klára ; Elischer, David (vedoucí práce) ; Psutka, Jindřich (oponent) ; Rozehnal, Aleš (oponent)
Občanskoprávní aspekty samořiditelných vozidel Abstrakt Tato dizertační práce se zaměřuje na občanskoprávní aspekty dosud poměrně nového fenoménu samořiditelných automobilů. S ohledem na to, že autonomní automobil od konvenčního automobilu odlišuje především software autopilota, který umožňuje jeho autonomní jízdu bez zásahu řidiče, je právní analýze autopilota věnována zvláštní pozornost. Cílem je poskytnout komplexní analýzu tohoto fenoménu ze všech zásadních hledisek občanského práva. Práce je rozdělena na celkem pět částí. První úvodem vymezuje autonomní automobily a jejich klasifikaci z technického hlediska. Druhá část se věnuje občanskoprávní povaze autonomního automobilu a softwaru autopilota. Po prvotním vymezení pojmů jsou autonomní automobil a jeho software posuzovány z hlediska jejich věcné povahy, jejich statusu, z pohledu autorského práva a jejich povahy jakožto výrobku. Třetí část přináší právní kvalifikaci hlavních smluvních závazkových vztahů, které mohou být typicky uzavírány v souvislosti s užíváním autonomních automobilů. Jedná se o kupní smlouvu a (s ohledem na provázanost autonomního automobilu se softwarem autopilota) také licenční smlouvu a smlouvu o poskytování softwaru jako služby. Čtvrtá část je věnována etickým hlediskům používání samořiditelných vozidel a jejich dopadu na...
Detekce dopravních značek pro autonomní vozidla
Kovaříková, Lucie ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá detekcí dopravních značek pro autonomní vozidla s využitím programovacího jazyka Python a architektury konvoluční neuronové sítě YOLOv7. Cílem je rešerše v oblasti rozpoznávání dopravního značení a naprogramování algoritmů pro komunikaci s kamerou a detekci. Výsledkem je experimentální ověření detekce a jeho vyhodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.